Monday, May 8, 2017

3 BULAN AMAL VIVIX BELL PALSY SEMBUH



Bell's Palsy pemusnah keyakinan diri.
Sebenarnya ramai di luar sana sedang mempunyai masalah Bell's Palsy ini. Cuma mereka tak ada keyakinan yang tinggi untuk keluar atau membuat sebarang kenyataan mengenaj oenyakit nereka ini.
Korang mesti ada yang tak tahu kan,tertanya-tanya apa benda la Bell's Palsy ini.
Mai kak na terangkan serba sikit ya.
Apa itu Bell's palsy?
🎈Bell's palsy adalah satu penyakit kelumpuhan muka idiopatik (tidak diketahui punca) akibat disfungsi saraf tengkorak VII (saraf muka) yang mengakibatkan ketidakupayaan mengawal otot muka pada bahagian yang terjejas.
🎈Terdapat beberapa keadaan yang boleh menyebabkan kelumpuhan muka contohnya ketumbuhan otak, strok dan penyakit Lyme. Jika tiada sebab dan berlaku kelumpuhan, maka ia dipanggil Bell's palsy.
🎈Pesakit yang mengalami strok biasanya mengakibatkan bukan sahaja kelumpuhan pada wajah malah tangan dan beberapa anggota badan yang lain turut terjejas.
🎈Berbeza dengan Bell's palsy di mana pesakitnya hanya mengalami lumpuh muka yang bukan berpunca daripada tekanan darah tinggi, diabetes atau sebagainya.
🎈Jika tanya apa punca penyakit ini ya, puncanya masih kurang dikenalpasti mungkin disebabkan radang akibat jangkitan viral seperti herpes yang menyebabkan saraf muka menjadi bengkak. Saraf tersebut, bergerak melalui tengkorak dalam saluran tulang kecil di bawah telinga.
🎈Disebabkan ia membengkak dan mampat dalam saluran tulang yang sempit, dipercayai keadaan ini boleh menyebabkan kerosakan atau perencatan pada saraf tersebut.
🎈Kita boleh nampak dengan simptom or tanda seseorang tu menghidap Bell's Palsy melalui bentuk muka seakan jatuh sebelah.
🎈Kegagalan saraf VII berfungsi menyebabkan mata pesakit tidak boleh dikerdip dan tutup, senyuman dan pergerakan bibir terganggu, lidah mengeras, kening juga seperti berkerut dan terangkat, air liur meleleh dan hidung seakan terjatuh pada bahagian yang terjejas.
🎈Sesetengah pesakit boleh merasai kelainan pada wajahnya beberapa hari sebelum diserang Bell's palsy seperti rasa kebas, sakit bahagian telinga dan rasa kelainan pada lidah.
🎈Bell's palsy menyerang secara random di kalangan mereka yang berusia, wanita selepas bersalin atau ketika kedatangan haid, remaja dan mereka yang mengalami stres.
Itu serba sikit mengenai Bell's Palsy.
Nak tahu salah satu cara untuk ikhtiar menyembuhkan penyakit ini??

Stay tuned..




Supplemen terbaik dalam Shaklee.
Supplemen yang wajib diambil untuk pesakit Bell’s Palsy segera sembuh.
Vivix merupakan minuman kesihatan yang terhasil daripada anggur muscadine, elderberi dan purple carrot. Kombinasi semulajadi ini menghasilkan satu supplemen terbaik dan lengkap untuk membantu memulihara DNA yang sering terdedah kepada serangan radikal bebas.
Ia membantu mempertingkat antibodi dan mempercepat proses penyembuhan Bell’s Palsy.
Ia bukan sahaja untuk penyembuhan penyakit malah kaya dengan pelbagai khasiat lain!
Korang atau ada sahabat handal mahupun saudara mara korang penghidap Bell's Palsy???
Ingin ikhtiar Vivix??
Hubungi kak na.



No comments:

Post a Comment

"ALHAMDULILLAH,KENCING MANIS HILANG"

Parents,atuk,jiran atau saudara-mara anda pengidap kencing manis??? . . . Ini penyelesaian untuk mereka.. Vivix mengandungi...